Bieganie ma wielu zwolenników oraz przeciwników. Prawda jest taka, że każdy z nas wybiera to co mu się podoba. Niektórzy będą intensywnie walczyć na siłowni, inni będą doskonale czuć się podczas zbiorowych ćwiczeń fitness. Z kolei jeszcze inne osoby będą przez cały rok jeździć na rowerze, chodzić na zumbę, jogę, itd. Można również we własnym domu stworzyć mini siłownię, dzięki czemu nigdzie nie będziemy musieli chodzić na siłownię i ćwiczenia będziemy mogli wykonywać w zaciszu własnego domu.

Propozycje dla biegaczy

Dobrą propozycją dla domu dla biegaczy jest bieżnia. Jeżeli ktoś lubi biegać przy ładnej pogodzie i smuci go to, że czasem pada deszcz i nie może wyjść na trasę, to powinie wybrać bieżnie. Jaką? To wszystko zależy od jego możliwości finansowych i miejsca, jakie ma do dyspozycji. Bieżnie wymagają kawałka podłogi, ponieważ mają duży tor biegowy. Można wybrać jednak skromniejsze modele, które nie zajmują tyle miejsca, ile modele bardziej zaawansowane. Przygotowując się do treningu należy pamiętać o odpowiednich butach, które będą w odpowiedni sposób chronić nasze nogi. Podczas biegania bardzo łatwo o kontuzję – również wtedy, kiedy będziemy biegać na bieżni. Dlatego zawsze trzeba dbać o nogi. W tym pomogą nam dobre buty. Można specjalnie dobrać je w sklepach sportowych dla biegaczy. Sam strój nie jest tak ważny jak buty. Aczkolwiek warto wybrać strój luźny, który nie będzie krępował naszych ruchów podczas biegania. Nie warto biegać w jeansach. Są niewygodne i na pewno przy wysokich temperaturach mogą powodować odparzenia na skórze.

Jak ćwiczyć na bieżni?

Rozgrzewka powinna nastąpić jeszcze przed wejściem na bieżnię. Przede wszystkim należy zadbać o stawy, dzięki czemu nie będziemy narażać ich na kontuzję. Kręcenie kostkami, rękoma, kilka klasycznych pajacyków i kilka ćwiczeń w podobnej tematyce. Po zakończonej rozgrzewce należy ustawić się w miejscu skąd rozpoczyna się bieg. Na ogół na maszynie narysowane są w tym celu specjalne stopy, skąd rozpoczyna się bieg. Uruchamiamy bieżnię na najwolniejszym tempie i dopiero na nią wchodzimy. Nigdy nie rozpoczynamy treningu od ustawienia się na pasie startowym. Stajemy obok niej, maszynę wolno uruchamiamy i zaczynamy powolny chód, który z czasem przejdzie w trucht, a na końcu w szybki bieg. Czas i dystans jaki przebiegniemy zależy tylko i wyłącznie od naszych możliwości. Amatorzy na początek nigdy nie powinni od razu rzucać się na wielkie odległości. 5km, 10km i więcej – powoli, a na pewno uda nam się dużo przebiec na bieżni.

Kobieta zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com